Chiropractische Praktijk In Rosmalen Helpt Bij Gewrichtsontsteking

Rosmalen Chiropractic Clinics Help Joint Inflammation

Het menselijk lichaam heeft verschillende soorten gewrichten, waaronder kogelgewrichten, rolgewrichten, scharniergewrichten en zadelgewrichten. Gezien de complexe mechanismen die nodig zijn om het allemaal samen te laten werken, is het geen wonder dat gewrichtspijn een groot probleem kan vormen. Onze Rosmalen chiropractors behandelen regelmatig gevallen van gewrichtspijn en de primaire oorzaak hiervan zijn ontstekingen.

WAT IS GEWRICHTSONTSTEKING?

Ontsteking is een normale lichaamsreactie die deel uitmaakt van de immuunrespons. Soms, wanneer er een verwonding is, profiteert uw lichaam van de daaropvolgende ontsteking omdat het helpt bij het genezingsproces. Er zijn echter momenten dat bestaande ontstekingen meer ontstekingen veroorzaken dan wenselijk is voor het genezingsproces.

Artritis is de meest voorkomende vorm van gewrichtsontsteking, de meeste mensen kennen wel iemand die hier last van heeft. De twee belangrijkste soorten artritis staan bekend als osteoartritis en reumatoïde artritis. Artrose verwijst naar slijtage in de gewrichten als gevolg van letsel, intensieve belasting of veroudering. Reumatoïde artritis vindt plaats wanneer er een probleem is met de werking van het immuunsysteem, waardoor gewrichtsontsteking ontstaat.

VOEDINGSMIDDELEN DIE GEWRICHTSONTSTEKING VEROORZAKEN

Er zijn bepaalde voedingsmiddelen die voor veel cliënten gewrichtsontsteking veroorzaken. Als u last heeft van een gewrichtsontsteking, kan u worden gevraagd bepaalde voedingsmiddelen te laten staan of te beperken. Enkele van de belangrijkste boosdoeners zijn geraffineerde suikers, transvetten, geraffineerde bloem, MSG, gluten en alcohol. Bepaalde diëten hebben positieve resultaten opgeleverd als het gaat om het verminderen van ontstekingen.

CHIROPRACTISCHE ZORG BIJ ONTSTEKINGEN

Onze chiropractors van Chiropractie Rosmalen voeren regelmatig gewrichtsaanpassingen uit om zo ontstekingen te verlichten en de oorzaak van gewrichtspijn te behandelen. Omdat elke cliënt en elke situatie anders is, worden behandelingen op het individu aangepast zodat het effectiefste zijn voor de betreffende cliënt. Ook kunnen ultrasone behandelingen of behandelingen met ijs deel uitmaken van het behandeling protocol.

Het verminderen van de druk op uw gewrichten door de omliggende spieren te versterken, is ook een tactiek die kan helpen bij gewrichtsontsteking. Bewegingstherapieën zoals yoga, tai chi of Pilates kunnen helpen om spieren tegelijkertijd te versterken en te verlengen. Dit geeft de aangetaste gewrichten een pauze en vermindert pijn en zwelling als gevolg van overmatig gebruik. Bij klachten bezoekt u het best uw chiropractor zodat deze uw situatie kan beoordelen en een geschikt behandelplan voor u samen kan stellen om u van uw gewrichtsontsteking af te helpen.

Bij Chiropractie Rosmalen staat ons team voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. Neem gerust contact met ons op.