Chiropractische Klinieken Van Rosmalen Helpen Bij Gewrichtsontsteking

Rosmalen Chiropractic Clinics Help Joint Inflammation

Het menselijk lichaam heeft verschillende soorten gewrichten, inclusief kogelgewrichten, glijvoegen, scharniergewrichten en zadelverbindingen. Gezien de complexe mechanismen die nodig zijn om het allemaal samen te laten werken, is het geen wonder dat gewrichtspijn een groot probleem is in de samenleving. Rosmalen chiropractors behandelen regelmatig gevallen van gewrichtspijn en de primaire oorzaak is ontsteking.

Wat is gewrichtsontsteking?

Ontsteking is een normale lichaamsreactie die deel uitmaakt van de immuunrespons. Soms, wanneer er een verwonding is, profiteert uw lichaam van de daaropvolgende ontsteking omdat het helpt bij het genezingsproces. Er zijn echter momenten dat bestaande ontstekingen meer ontstekingen veroorzaken, wat geen goede situatie is.

Artritis is de meest voorkomende vorm van gewrichtsontsteking en de meeste mensen kennen iemand die het heeft. De twee belangrijkste soorten artritis staan bekend als osteoartritis en reumatoïde artritis. Artrose verwijst naar slijtage in de gewrichten als gevolg van letsel, overmatig gebruik of normale veroudering. Reumatoïde artritis vindt plaats wanneer er een probleem is met de werking van het immuunsysteem, waardoor gewrichtsontsteking ontstaat.

Voedingsmiddelen die gewrichtsontsteking veroorzaken

Er zijn bepaalde voedingsmiddelen die voor veel patiënten de neiging hebben om gewrichtsontsteking te veroorzaken. Als u last heeft van een gewrichtsontsteking, kan u worden gevraagd bepaalde voedingsmiddelen te beperken. Enkele van de belangrijkste boosdoeners zijn verwerkte suikers, transvetten, geraffineerde bloem, MSG, gluten en alcohol. Bepaalde eetplannen hebben positieve resultaten opgeleverd als het gaat om het verminderen van ontstekingen.

Chiropractie Zorg voor ontsteking

Ons chiropractie-team bij Chiropractie Rosmalen maakt regelmatig gebruik van gewrichtsaanpassingen om ontstekingen te verlichten en de oorzaak van gewrichtspijn te behandelen. Omdat elke patiënt anders is en elke situatie anders is, worden behandelingen aangepast zodat ze het grootste effect hebben. Soms zullen ook ultrasone therapie of ijsbehandelingen deel uitmaken van het algemene behandelingsprotocol.

Het verminderen van de druk op uw gewrichten door de omliggende spieren te versterken, is een andere tactiek die kan helpen bij gewrichtsontsteking. Bewegingstherapieën zoals yoga, tai chi of Pilates kunnen helpen om spieren tegelijkertijd te versterken en te verlengen. Dit geeft de aangetaste gewrichten een pauze en vermindert pijn en zwelling als gevolg van overmatig gebruik. De belangrijkste stap is om een ​​consult te boeken zodat uw chiropractor de situatie kan beoordelen en een geschikt behandelplan en oplossing voor uw gewrichtsontsteking kan bedenken.

Bij Chiropractie Rosmalen helpt ons team u om uw vragen te beantwoorden. Neem vandaag nog contact met ons op.

OPENINGSTIJDEN