Rosmalen Chiropractor Bespreekt Hernia’s

Rosmalen Chiropractor Bespreekt Hernia's

chiropractor discusses herniated discs

Een veelvoorkomende reden voor een bezoek aan een chiropractor in Rosmalen, is een hernia. Dit type letsel reageert over het algemeen goed op chiropractische behandelingen, u doet er goed aan om hernia reeds in een vroeg stadium te laten behandelen. De chiropractor kan een aanpassing aan de ruggenwervels en schijven doen, waardoor cliënten het gebruik van pijnmedicatie kunnen verminderen of zelfs hiermee kunnen stoppen waardoor ook de eventuele bijwerkingen van deze medicatie kunnen worden voorkomen.

WAT IS EEN HERNIA?

Een hernia verwijst naar een situatie waarbij het buitenste deel van een van uw wervels is gescheurd. Dit maakt het mogelijk dat het binnenste deel van de schijf ofwel de kern door de vezelachtige buitenkant uitsteekt. Hernia-schijven worden soms gescheurde schijven of glijdende schijven genoemd. Het hernia gedeelte van de schijf kan uiteindelijk zenuwen samenpersen die de schijf omringen.

ALGEMENE OORZAKEN

Een hernia is meestal een degeneratieve aandoening veroorzaakt door slijtage van voorkomend bij veroudering. Na verloop van tijd verliezen uw schijven het vochtgehalte en worden ze minder flexibel, waardoor ze sneller kunnen scheuren zonder dat er veel spanning op wordt gezet. Daarnaast zijn er nog factoren die uw risico op het krijgen van een hernia kunnen vergroten, zoals overgewicht, fysiek veeleisend werk, onjuist tillen en zelfs genetica.

VAAK VOORKOMENDE HERNIA SYMPTOMEN

Veel mensen met een hernia krijgen geen enkel symptoom, maar degenen die dat wel krijgen, ervaren vaak intense pijn. Als uw hernia zich in uw onderrug bevindt, voelt u de pijn meer in uw billen, heupen, dijen en kuiten. Als het probleem zich in uw nekwervels voordoet, voelt u de pijn meer in uw schouders en armen. Gevoelloosheid, tintelingen en een zwakker gevoel van deze lichaamsdelen zijn ook symptomen van een hernia. Doorgaans ervaren de spieren en lichaamsdelen die door de aangedane zenuwen worden bediend deze symptomen.

WANNEER BEZOEKT U DE CHIROPRACTOR

Als een conventionele arts u reeds heeft gediagnosticeerd met een hernia, maak dan zo snel mogelijk een afspraak met een chiropractor. Veel cliënten komen binnen bij de chiropractische praktijk met symptomen en zonder diagnose. Als u een van de hierboven vermelde symptomen ervaart of als u pijn in de rug ervaart die niet gediagnosticeerd is, kan een chiropractor het probleem beoordelen en een effectief behandelplan opstellen. Een hernia treft meestal het lumbale of cervicale gebied, u ervaart tintelingen en gevoelloosheid gepaard met pijn, als u deze symptomen ervaart, geeft dit dan duidelijk aan bij de chiropractor.

Bij Chiropractie Rosmalen helpt ons team u graag om uw vragen te beantwoorden. Neem gerust contact met ons op.