Rosmalen Chiropractor kan TMJ Helpen

chiropractor may help tmj pain

Onder de gebieden van het lichaam die Rosmalen chiropractici kunnen helpen, zijn veel mensen verrast om te horen dat de kaak de lijst. Het is gemakkelijk om rugpijn en nekpijn te associëren met chiropractische behandeling, maar mensen die lijden aan TMJ of temporomandibulaire gewrichtsaandoening in Rosmalen kunnen ook verlichting vinden.

Wat is TMJ?

Temporomandibulaire gewrichtsstoornis verwijst naar een groep aandoeningen die het temporomandibulair gewricht in de kaak beïnvloeden. Dit gewricht verbindt je kaak met je schedel, dus het spreekt vanzelf dat als je problemen hebt met de spieren of ligamenten die de beweging ervan beheersen, je problemen kunt ervaren.

Enkele veel voorkomende symptomen van TMJ zijn pijn in uw kaak, wang, tanden of voorkant van het oor wanneer u kauwt of geeuwt, geluiden in de kaak knijpt, een onvermogen om uw mond wijd open te zetten of uw kaakslot hebt wanneer u in staat bent om het te openen . Je zult ook merken dat je bovenste en onderste tanden niet meer goed op elkaar passen als je je mond sluit. Sommige patiënten ervaren hoofdpijn, gehoorproblemen, duizeligheid of oorpijn als onderdeel van Temporomandibular Joint Disorder.

Oorzaken van TMJ

TMJ heeft een groot aantal potentiële oorzaken die uw Rosmalen chiropractors zullen onderzoeken wanneer u uw afspraak boekt. Enkele van de bekende oorzaken van TMJ zijn onder meer ernstig kaaktrauma of dislocatie, fysieke of emotionele stress, of zelfs langdurig zittend in een tandartsstoel met uw mond wijd open. De emotionele stress zorgt er uiteindelijk niet voor dat TMJ vanzelf ontstaat, maar als je de neiging hebt om je tanden als gevolg hiervan te klemmen, kan dit uiteindelijk de oorzaak zijn. Statistieken tonen aan dat vrouwen vier keer zoveel kans hebben op TMJ als mannen.

Kan Chiropractie TMJ helpen?

Zodra uw chiropractor bevestigt dat u TMJ heeft, krijgt u een behandelplan op basis van de specifieke kenmerken van uw situatie. Ons team bij Chiropractie Rosmalen wil de oorzaak van uw probleem onder de aandacht brengen, zodat elke invalshoek wordt verkend voordat een grondig plan wordt gemaakt. Gewoonlijk zal een behandelplan voor TMJ chiropractische aanpassingen, speciale oefeningen en mogelijk warmte of ijs omvatten om pijn te verminderen als het bijzonder pijnlijk is.

Als u een van de symptomen van TMJ heeft, stel dan zo snel mogelijk een consult in met een chiropractor. Het is ook belangrijk dat u alle adviezen of aanbevelingen opvolgt die tijdens dat overleg en latere afspraken zijn gegeven. Elke oefening en behandeling is ontworpen om de onderliggende oorzaak van het probleem te verwijderen en uw kaakfunctie weer normaal te maken.

Bij Chiropractie Rosmalen helpt ons team u om uw vragen te beantwoorden. Neem vandaag nog contact met ons op.

OPENINGSTIJDEN