Rosmalen, Chiropractor Bespreekt Verschillende Soorten Hoofdpijn

Rosmalen Chiropractor Discusses Different Types of Headaches

Hoofdpijn is een van de gezondheidsproblemen die mild en irriterend, ernstig en slopend of een van de vele graden daartussen kan zijn. Het kan zich langzaam opbouwen of plotseling opkomen, en hoe erg het ook is, bijna iedereen wil zo snel mogelijk een oplossing. Er zijn verschillende soorten hoofdpijn die door een chiropractor in Rosmalen behandeld kunnen worden, je doet er dan ook goed aan een afspraak te maken als je last hebt van een van de volgende dingen.

SPANNINGSHOOFDPIJN

Een spanningshoofdpijn is waarschijnlijk het meest voorkomende type. Enkele gemeenschappelijke kenmerken van een spanningshoofdpijn omvatten; een druk of strak gevoel, bilaterale locatie, lichte tot matige intensiteit, pijn die duurt van 30 minuten tot een week. Spanningshoofdpijn omvat normaal gesproken geen misselijkheid of braken, maar ze kunnen licht- of geluidsgevoeligheid omvatten. De aanwezigheid van spanningshoofdpijn wordt niet toegeschreven aan een andere gezondheidsstoornis.

MIGRAINE HOOFDPIJN

Migraine-hoofdpijn komt niet zo vaak voor als spanningshoofdpijn en ze worden vaak verward met iets anders. Heel vaak zal een cliënt flinke hoofdpijn aan migraine toeschrijven, maar dit is niet altijd het geval. Migraine is een aandoening die kan worden omschreven als een terugkerende hoofdpijn die tot 72 uur aanhoudt, met een unilaterale pulserende pijn van matige tot ernstige intensiteit. Migraine symptomen omvat misselijkheid en / of gevoeligheid voor licht en wordt vaak verergerd door normale fysieke activiteit.

Ongeveer 20% van de migraine cliënten zullen een neurologisch symptoom ervaren dat bekend staat als een aura voordat ze een migraine krijgen. Aura's hebben de vorm van visuele stoornissen of andere zintuiglijke verstoringen. Soms komen aura's voor tussen migraine aanvallen. Migraine wordt meestal niet geassocieerd met een ander gezondheidsprobleem.

CLUSTERHOOFDPIJN

Clusterhoofdpijn komt bij slechts 1% van de bevolking voor, en verschilt nogal van zowel spanningshoofdpijn als migraine. Terwijl de meeste migraine cliënten dames zijn, komt clusterhoofdpijn vooral voor bij mannen tussen de 20 en 40 jaar. Dit type hoofdpijn veroorzaakt hevige pijn rond de ogen of langs de zijkant van het hoofd. Aanvallen duren meestal van 15 minuten tot 3 uur en zijn kunnen zomaar 8 keer voorkomen op één dag. Steken, een zwetend voorhoofd en verstopte neus kunnen clusterhoofdpijn vergezellen. De intense pijn maakt sommige cliënten tijdens de aanval rusteloos of onrustig.

Als u last heeft van een van de bovenstaande soorten hoofdpijn en een natuurlijke, niet-invasieve aanpak wilt om uw pijn te verzachten, zal onze chiropractor in Rosmalen de tijd nemen om met u uw levensstijl te bespreken, uw medische geschiedenis door te nemen en uw lichamelijke toestand te beoordelen om een permanente oplossing te vinden.

Neem vandaag nog contact op met ons team van Chiropractie Rosmalen voor een afspraak of meer informatie. We horen graag van u.